About Me

Hej og velkommen til Mit Kage Eventyr Jeg hedder Susanne og jeg har fundet mig et helt nyt eventyr. Kager!! Det startede med at jeg ville lave nogle falske Cup Cakes. De skulle bare stå og pynte lidt. Tag et kig og efterlad gerne en kommentar, både ris og ros, det er det vi lærer af.....

Abut me

Hi and welcome to My Cake Fairytale. My name is Susanne and I have found me a whole new fairytale. Cakes!!It startet when I wantet to make some Fake Cupcakes. It was just for fun and to decorate my home.. Please take a look and take the time to post a comment, which is what we learn of…

Saturday, September 3, 2011

RKT

Rice Krispies Treat  

250 g skumfiduser
100 g smør
175 g Rice Krispies (Pif, Paf, Puf morgenmad)
Evt. ½ tsk. vanilje ekstrakt

Klip skumfidus’erne i små stykker. Smelt smørret ved lav varme, kom skumfiduser i og rør med en gummi spatlen indtil de er smeltede. Kom Rice Krispies i og bland rundt. Kom bagepapir i en form. Kom massen ned i formen,  tryk og form den lidt tæt med bagepapiret. RKT kan formes til figurer – jeg vil klart anbefale at bruge engangs gummihandsker, da det er en meget klistret massse. (til nød kan flormelis anvendes, men helst handskerne.) Skal figuren overtrækkes med fondant, kan den færdige figur opsmørres med smørcreme eller modelleringschokolade.

RKT kan også skæres i mindre stykker og spises som det er eller evt. overtrækkes med chokolade.

Skal opbevares på køl.

No comments: