About Me

Hej og velkommen til Mit Kage Eventyr Jeg hedder Susanne og jeg har fundet mig et helt nyt eventyr. Kager!! Det startede med at jeg ville lave nogle falske Cup Cakes. De skulle bare stå og pynte lidt. Tag et kig og efterlad gerne en kommentar, både ris og ros, det er det vi lærer af.....

Abut me

Hi and welcome to My Cake Fairytale. My name is Susanne and I have found me a whole new fairytale. Cakes!!It startet when I wantet to make some Fake Cupcakes. It was just for fun and to decorate my home.. Please take a look and take the time to post a comment, which is what we learn of…

Saturday, September 3, 2011

Dobbelt choko og mocca

           
 
Cupcake

250 g. sukker
250 g. smør
1-2 tsk. vanilje
75 g. hvedemel
75 g. god kakao
¼ tsk. Natron
6 æg
50 – 100 g. groft hakket mørk chokolade

Bland sukker med vanilje. Pisk æggene i – et ad gangen. Tilsæt den smeltede smør. Bland de tørre dele sammen og sigt dem i dejen. Dejen kommes i forme og den mørke hakkede chokolade drysses i hver form. Bages ved 180 grader. Alm. størrelse i ca. 25 – 30 min og mini cupcakes i ca. 10 min.

Frosting
6 blade husblas
3 past. hele æg
1 dl sukker
125 gram mørk chokolade
1 – 2 dl drikke klar/stærk kaffe
5 dl piskefløde

Sæt husblassen i blød i koldt vand i ca. 5-10 min. Pisk æg og sukker rigtig godt, til det er hvidt og luftigt. Smelt chokoladen over vandbad og rør det i æggemassen. Tag husblassen og vrid vandet fra, smelt den i mikroovnen med det vand der hænger ved. Rør kaffen i den smeltede husblas og rør blandingen i ægge/chokolademassen.

Pisk fløden til flødeskum. Og vend massen i flødeskummet når massen er begyndt at tykne lidt. Dækkes med husholdningsfilm helt nede ved moussen og op ad kanterne og stilles på køl til brug. Brug en sprøjtepose med stor tyl, når du skal pynte cupcaken. Hvis du starter fra midten og ud, får du en roseform og hvis du starter udefra og ind, får du den flotte ”softice” top.

Pynt
Pynt evt. med blomster lavet i fondant og/eller flotte sukkerkugler..

2 comments:

Chokoladesansen said...

De ser både smukke og virkelig appetitlige ud!!
Jeg har faktisk aldrig brugt mousse til toppping, men det har du lige givet mig lyst til :-)

Rigtig lækker blog du har forresten, jeg synes, du har dit eget udtryk og der er nogle fine finesser ved dine instruktioner..

*Stine

Susanne said...

Hej Stine

Tak for din søde kommentar.

Førhen brugte jeg heller ikke mousser som topping, men det smager virkelig godt, ser flot ud og er super at arbejde med. Og kan kun anbefale det.. ;)

Også tak for rosen ang. min blog og indholdet heri. Og kan kun sige, at det går lige over.

Jeg har vældig mange problemer med at kunne få lov til at kommentere på både egen blog og især andres. Det er så træls, men synes rigtig godt om din blog og det er nogle vildt lækre kager du viser der...

Susanne