About Me

Hej og velkommen til Mit Kage Eventyr Jeg hedder Susanne og jeg har fundet mig et helt nyt eventyr. Kager!! Det startede med at jeg ville lave nogle falske Cup Cakes. De skulle bare stå og pynte lidt. Tag et kig og efterlad gerne en kommentar, både ris og ros, det er det vi lærer af.....

Abut me

Hi and welcome to My Cake Fairytale. My name is Susanne and I have found me a whole new fairytale. Cakes!!It startet when I wantet to make some Fake Cupcakes. It was just for fun and to decorate my home.. Please take a look and take the time to post a comment, which is what we learn of…

Saturday, September 3, 2011

Boysenbærdrøm


Cupcake

350 gr. Mel
300 gr. Sukker
4 tsk. Bagepulver
1½ tsk. Vaniljesukker
70 gr. Smør
2½ dl. Mælk
4 æg

Pisk æg med sukker. Tilsæt smeltet smør. De tørre ingredienser blandes og sigtes. Herefter kommes det i skiftevis med mælken. Kommes i forme og bages midt i ovnen ved 200 gr. i 12 – 15 min. eller til de er gennembagte og gyldne.

 Forsting
300 gr. Boysenbær marmelade
Ganske lidt citronsaft
5 – 6 blade husblas
½ l. piskefløde
 
Sæt husblas i blød i koldt vand i ca. 10 min. Blend boysenbærmarmeladen og kom den i en gryde. Varm op til kogepunktet. Tilsæt under omrøring den opblødte husblas. Vær sikker på, at husblassen er helt udrørt i mosen. Tilsæt få dråber citronsaft. Hæld i en skål til afkøling.

Når frugtmosen er afkølet og begyndt at stivne lidt, piskes fløden til skum.. Herefter vendes frugten i. Tildækkes med husholdningsfilm helt nede ved moussen og op ad siderne på  skålen. Stilles på køl indtil servering.

Pynt
av i forvejen roser af fondant. Man kan bruge forskellige udstikker til dette eller man kan lave dem ved at trille en (mange) lille kugle, rulle den flad sådan at du laver den mere flad i den ene side, herefter sættes hver rosenblad omkring en lille kegle, forskudt for hinanden. Forsæt til rosen har den størrelse du ønsker. Tip: sæt en tandstik i keglen imens du laver rosen, så er der mere hold på den. Lav blade af fondant. Pynt lige inden servering.

2 comments:

Kager skal der til said...

Hvor ser de bare mums ud !!!

Hyggehygge
Marianne

Susanne said...

Kære Marianne.

Det er lige det de er. Mums ;)Kan varmt anbefale dem.

Kh Susanne