About Me

Hej og velkommen til Mit Kage Eventyr Jeg hedder Susanne og jeg har fundet mig et helt nyt eventyr. Kager!! Det startede med at jeg ville lave nogle falske Cup Cakes. De skulle bare stå og pynte lidt. Tag et kig og efterlad gerne en kommentar, både ris og ros, det er det vi lærer af.....

Abut me

Hi and welcome to My Cake Fairytale. My name is Susanne and I have found me a whole new fairytale. Cakes!!It startet when I wantet to make some Fake Cupcakes. It was just for fun and to decorate my home.. Please take a look and take the time to post a comment, which is what we learn of…

Friday, July 8, 2011

Jordbærlagkage, Cup cakes og Tærte...

Endnu en fødselsdagskage til Trunten

Det er dobbelt chokoladekage i bund og top, en mellem bund i drømmekage-kage og fyldet er jordbærmousse. "smurt op" med islandsk smørcreme og overtrukket med 50/50. Man kan tydeligt se, at opsmørringen gik helt i fisk. Jeg havde simpelthen beregnet helt forkert både iforhold til mængden af smørcreme og tiden.....






Smagte super...  Designet er tyv stjålet.... ingen nævnte, ingen glemte....

Vi fik også nogle helt almindelige lækre cupcakes. Dobbelt chokolade muffiens  med Lys chokolade ganache på og drysset med guld



Der var faktisk også verdens lækerste jodrbærtærte, men den var hverken pyntet eller drysset med glimmer eller noget, så den fik jeg ikke lige taget et foto af... men den smagte vildt godt ....

6 comments:

Tante Sød..og den sure øko-citron... said...

Den er da super skøn, tøset og sommerlig - jeg kan ikke se, der er gået noget galt:-)

Susanne said...

Hej Tante sød, Nej den er fin og dejlig som den er... bare lidt træls, at det opsmøring driller mig SÅ meget...

Kager skal der til said...

Jeg synes den "jordbærkage " ser vildt fin og frisk ud !

Og muffin´sne ser vildt mums ud !!!

Hyggehygge
Marianne

Anonymous said...

mmhhh.. den kage smagte bare dejligt og mega flotte jordbær på, nåede desværre ikke at smage cup cakesne fordi jeg også spise jordbærtærte :P <3

Anonymous said...

Har set flere steder at du bruger betegnelsen "overtrukket med 50/50", 50/50 af hvad..? Hilsen Kathrine.

Susanne said...

Hej Kathrine.

50/50 betyder, at overtrækket består af 50 procent fondant og 50 procent overtræksmarcipan som så æltes sammen. Derved får man stadig marcipansmagen men også fondantens kvalitet til overtræk. Man kan fint indfarve det, men man skal være opmærksom på, at det ikke bliver lige så "rent" og klart i farven, som når man indfarver fondant alene. Men efter min mening, så smager det meget bedre..

Mvh Susanne