About Me

Hej og velkommen til Mit Kage Eventyr Jeg hedder Susanne og jeg har fundet mig et helt nyt eventyr. Kager!! Det startede med at jeg ville lave nogle falske Cup Cakes. De skulle bare stå og pynte lidt. Tag et kig og efterlad gerne en kommentar, både ris og ros, det er det vi lærer af.....

Abut me

Hi and welcome to My Cake Fairytale. My name is Susanne and I have found me a whole new fairytale. Cakes!!It startet when I wantet to make some Fake Cupcakes. It was just for fun and to decorate my home.. Please take a look and take the time to post a comment, which is what we learn of…

Tuesday, March 22, 2011

Julekage til 2c.

Efter nøje studier, bloglæsning, mange mange spørgsmål om alt muligt i den fantastiske kageverden, måtte den første "rigtige" kage laves. Jeg besluttede at springe ud i det... Kunne bare med det samme fornemme, at det her ville jeg blive bidt af... Igang med planlægningen af første kage... Først en andledning... Ahh julefrokost i 2c. Godt nok var menuen bestemt, men en lille overraskelse er der vel altid plads til... Hvordan skal den se ud... Pingviner, det hører sig til og et par snemænd... Victor mente, at der måtte være en figur til alle børn. Så 21 snemænd, snekoner og pingviner blev produceret... Hvor det bare var skønt at være kreativ igen..

Selve kagen voldte dog nogle problemer. Drømmekage kage som bare ikke ville bages færdigt. Første forsøg med mousse - gik faktisk ok, og hvordan overtrækker man så lige sådan en krabat... Jeg måtte sande, at det IKKE bare er a pice off cake, at lave sådan en kage, men kræver planlægning, planlægning og atter planlægning. På alle mulige måder....

På trods af, at den blev meget skæv, tør og dårligt overtrukket, holder jeg faktisk meget af den. Her er den så:








Og ungerne synes, at den var flot, så det var bare helt som det skulle være...

No comments: